Bekijk hier de Virtuele Opendeur
Naar jaarlijkse gewoonte organiseert Digitale Methode een Virtuele Opendeur waarbij we de digitale uitdagingen van het onderwijs bespreken. Bekijk hieronder de video en krijg handige tips en tricks over digitaal lesgeven van ons panel en jouw collega's.
Klik op de vier pijltjes rechts onderaan de video om in volledig scherm te kijken.
In deze editie laten we enkele onderwijsdeskundigen aan het woord tijdens een panelgesprek over de zin en onzin van digitalisering in het onderwijs. Je krijgt ook een aantal leerrijke getuigenissen van collega's die lesgeven met laptops in de klas.
In de video zelf kun je op de cirkels klikken om rechtstreeks naar de gewenste inhoud te gaan:
- stelling 1 - Digitalisering zorgt ervoor dat de leerstof tot leven wordt gebracht
- stelling 2 - Digitalisering zorgt ervoor dat ik meer op maat kan werken
- stelling 3 - Digitalisering geeft me meer vrijheid om didactische keuzes te maken
- Overzicht van alle vakken die we bij Digitale Methode aanbieden met focus op de onderwijshervorming in de derde graad
- Alle info over Digitale Methode Max, dé oplossing voor een doordachte digitalisering op jouw school én een stevige verlaging van de boekenfactuur
Ontdek Digitale Methode voor jouw vak en
activeer nu een proefproject
Deze onderwijsdeskundigen komen aan bod in het panelgesprek:

Rinke Vanhoeck
Moderator van dit gesprek, leraar Nederlands en maker van de onderwijspodcast Buiten De Krijtlijnen.

Annelies Raes
Professor verbonden aan het Centrum voor Instructiepsychologie en -technologie (CIP&T), KU Leuven.

Ine Van Daele
Leerkracht geschiedenis bij Richtpunt campus Eeklo die twee jaar aan de slag is met laptops in de klas.

Bram Faems
Leraar en onderwijskundige, +10 jaar hoofd gebruikerservaring bij KlasCement en Product Owner bij Digitale Methode.
Waarom Digitale Methode?
Vervangt je leerwerkboek
De digitale mogelijkheden optimaal benut.

Verrijkt je lessen
Geen lange avondlijke zoektochten meer naar extra bronnen.

Geeft je vrijheid
Maak zelf inhoudelijke en didactische keuzes.

Zorgt voor helder inzicht
Behoud de controle en volg je leerlingen op, met heldere statistieken.

Verruimt je mogelijkheden
Vraagt je lesdoel een klassikale aanpak of zet je leerlingen begeleid in groep aan het werk?

Motiveert de leerling
Elke leerling actief aan de slag met multimediaal en multimodaal aanbod.

Wisselt papier en digitaal af
Studeren op papier? Dat kan!

Verlaagt boekenfactuur
Bespaar tot de helft t.o.v. klassieke schoolboeken, geen kost voor de leerkracht.